دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

۲۰ درصد خانه‌ها در مرکز تهران خالی است

  • کد خبر: ۱۹۲۲۱۴
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
۲۰ درصد خانه‌ها در مرکز تهران خالی است
یک کارشناس با بیان اینکه اکثر مستأجران به دلیل افزایش سرسام آور اجاره‌ها ناچار به سکونت در محلات جنوب و حاشیه شهر‌ها شده اند، بر ضرورت ساماندهی واحد‌های مسکونی خالی در کشور تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید نجف با تاکید بر ضرورت تقویت بانک اطلاعات مسکن در کشور اظهار کرد: در حال حاضر طبق آمار‌ها حدود چهار میلیون مسکن خالی در کشور داریم و اگر دولت این واحد‌های خالی را به روش‌های مختلف از قبیل دریافت مالیات یا نظارت ساماندهی کند شاید به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز نباشد.

وی افزود: در صورتی که آمار خانه‌های خالی استخراج و بانک اطلاعاتی مسکن تقویت شود بسیاری از خانوار‌هایی که مستاجر و نیازمند خانه هستند، صاحبخانه می‌شوند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه واحد‌های بسیاری در کلان شهر‌ها از جمله تهران خالی از سکنه و بلااستفاده هستند در حالی که اگر شناسایی و ساماندهی شوند می‌توانند نیاز به تامین مسکن و سرپناه یک خانوار را برآورده کنند.

نجف ادامه داد: در مناطق شمال تهران بعضاً مشاهده می‌شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد برج‌های ساخته شده خالی مانده است. دلیل این اتفاق این است که نه مردم قدرت خرید چنین واحد‌هایی را دارند و نه می‌توانند در چنین برج‌هایی خانه اجاره کنند، اما اگر دولت به این برج‌ها مالیات ببندد مالکان آن‌ها مجبور می‌شوند نرخ اجاره‌ها را پایین بیاورند و چند خانواده سرپناهی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: انبوه سازانی که چنین برج‌هایی را می‌سازند و کسانی که مالک بیش از ۱۰۰ خانه هستند می‌توان شناسایی کرد، بنابر این دولت باید مالیات سنگین از این واحد‌ها دریافت کند.

به اعتقاد وی، درحال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد منازل در مرکز تهران نیز به سرنوشت خانه‌های شمال تهران مبتلا شده و اکثرا خالی از سکنه است.

نجف گفت: بیشتر مستاجرانی که طی تابستان سال گذشته بر اساس افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها خانه را ترک کردند ناچار به محلات جنوب و حاشیه‌های شهر رفتند که این اتفاق به تدریج به یک معضل بزرگ تبدیل و بسترساز مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی خواهد شد؛ لذا انتظار می‌رود برج‌های خالی از سکنه، مالکان دارای ۱۰۰ واحد و بیش از دو دستگاه آپارتمان خالی در کشور ساماندهی و مشمول پرداخت مالیات شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->